Мужайло Володимир
Олексійович - класний керівник
7 класу.
Педагогічний
стаж – 19 років. Кваліфікаційна
категорія - «спеціаліст ІІ
категорії».
Моя проблема виховної роботи: «Учнівське самоврядування як засіб підготовки
дітей до життя в умовах демократії». З даним класом працюю третій рік. Всім
учням по 12-13 років, тобто вік є перехідним головним чином в
біологічному розумінні, оскільки це вік статевого дозрівання, паралельно якому
досягають зрілості й інші біологічні системи організму. В соціальному аспекті
підліткова фаза - це продовження первинної соціалізації. Всі підлітки цього
віку - школярі, вони знаходяться на утриманні батьків (держави), їхньою
провідною діяльністю є навчання.
Психологічно цей вік дуже суперечливий. Для нього характерні максимальні
диспропорції у рівні й темпах розвитку, обумовлені значною мірою біологічно.
Найважливіше психологічне новоутворення віку - почуття дорослості являє собою
новий рівень домагань, що передбачає майбутнє становище, якого підліток фактично
ще не досяг. Звідси - типові вікові конфлікти та їх переломлення в
самосвідомості підлітка. В цілому це період закінчення дитинства і початку
«виростання» з нього.
Діяльність і рольова структура особистості на цьому етапі
набувають нових, дорослих якостей. Проміжний стан суспільного становища і шлях
до набуття нового статусу - юнацтва
визначають особливості психіки. Водночас перед ними стоїть завдання соціального
та особистісного самовизначення яке означає якраз не автономію від дорослих, а
чітку орієнтацію та визначення свого місця в дорослому світі.
Сприяють вихованню підлітків цього віку різні форми та
методи роботи. Такими є:
ü Тестування:
«Твій рівень комунікабельності», «Визначення
рівня самооцінки», «Оцінка самоконтролю в спілкуванні»
ü Тренінги
«Як сказати Ні!», «Як спонукати себе та інших до ефективної діяльності?»,
ü Бесіда «Поводження з незнайомими
людьми»
ü Година спілкування «Толерантне
ставлення до однокласників – основа міцного колективу!»
ü Анкетування: «Ти в колективі» , «Як
би ти жив, як би міг жити, як хочеться?»
ü Анонімна пошта: «Що мені заважає
реалізувати себе?»
В період становлення
підлітка як особистості, важливим
є створення оптимального соціокультурного мікроклімату у класному
колективі та умов для
самореалізації школярів. А тому
доречним є проведення роботи по
залученню учнів до участі в акціях благодійного характеру. Наприклад, таких як :
Ø «Збережемо зелень саду» (виховання відчуття відповідальності
за школу, бажання зробити її кращою)
Ø «Тримайтесь, ми поруч із вами!» ( виховання шанобливого ставлення до людей
похилого віку)
Ø « Подаруй іграшку» ( піклування
про дітей молодшого віку)
Ø « Ваш світлий подвиг незабутній» (виховання
поваги до ветеранів ВВВ; пошукова
діяльність по збиранню спогадів
про війну)
Ø « Милосердя» ( виховання турботливого
відношення до людей з особливими потребами)