середа, 7 серпня 2013 р.

Трохи про себе та виховну роботу.



Мужайло Володимир Олексійович  - класний керівник 7 класу.
Педагогічний стаж – 19 років. Кваліфікаційна категорія  - «спеціаліст ІІ категорії».
Моя проблема виховної роботи:  «Учнівське самоврядування як засіб підготовки дітей до життя в умовах демократії». З даним класом працюю третій рік. Всім учням по 12-13 років, тобто  вік є перехідним голов­ним чином в біологічному розумінні, оскільки це вік статевого дозріван­ня, паралельно якому досягають зрілості й інші біологічні системи організму. В соціальному аспекті підліткова фаза - це продовження первинної соціалізації. Всі підлітки цього віку - школярі, вони зна­ходяться на утриманні батьків (держави), їхньою провідною діяль­ністю є навчання.  Психологічно цей вік дуже суперечливий. Для нього характерні максимальні диспропорції у рівні й темпах розвитку, обу­мовлені значною мірою біологічно. Найважливіше психологічне но­воутворення віку - почуття дорослості являє собою новий рівень домагань, що передбачає майбутнє становище, якого підліток фак­тично ще не досяг. Звідси - типові вікові конфлікти та їх перелом­лення в самосвідомості підлітка. В цілому це період закінчення ди­тинства і початку «виростання» з нього.
Діяльність і рольова структура особистості на цьому етапі набувають нових, дорослих якостей. Проміжний стан суспільного становища і шлях до набуття нового статусу -  юнацтва визначають особливості психіки. Водночас перед ними стоїть завдання соціального та особистісного самовизначення яке означає якраз не автономію від дорослих, а чітку орієнтацію та визначення свого місця в дорослому світі.
Сприяють вихованню підлітків цього віку різні форми та методи роботи. Такими є:
ü Тестування: «Твій рівень комунікабельності»,  «Визначення рівня самооцінки», «Оцінка самоконтролю в спілкуванні»
ü Тренінги «Як сказати Ні!», «Як спонукати себе та інших до ефективної діяльності?»,
ü Бесіда «Поводження з незнайомими людьми»
ü Година спілкування «Толерантне ставлення до однокласників – основа міцного колективу!»
ü Анкетування: «Ти в колективі» , «Як би ти жив, як би міг жити, як хочеться?»
ü Анонімна пошта: «Що мені заважає реалізувати себе?»
В період становлення  підлітка як особистості, важливим   є  створення оптимального  соціокультурного мікроклімату  у класному  колективі  та умов для самореалізації  школярів.  А  тому доречним  є проведення роботи по залученню  учнів до участі в   акціях благодійного характеру.  Наприклад, таких  як :
Ø  «Збережемо зелень саду» (виховання відчуття відповідальності за школу, бажання зробити її кращою)
Ø  «Тримайтесь, ми поруч із вами!»  ( виховання шанобливого ставлення до людей похилого віку)
Ø « Подаруй іграшку» ( піклування про  дітей молодшого віку)
Ø « Ваш світлий подвиг незабутній» (виховання поваги до ветеранів ВВВ; пошукова  діяльність по збиранню  спогадів про війну)
Ø « Милосердя» ( виховання турботливого відношення до людей з особливими потребами)

До вашої уваги пропонується сценарій виховного заходу "Абетка здоров`я". Чекаю дописи.



Мета: формувати в учнів чітке розуміння цінності здоровя як найнеобхіднішої умови виживання людини, роду, нації, людства; пропагувати здоровий спосіб життя; переконати в необхідності берегти здоровя, яке потрібне для повноцінного життя
Обладнання:
·        Плакати з прислівями про здоровя («Бережи одяг, доки новий, а здоровя – доки молодий», «Здоровя більше варте, ніж багатство», «Здоровя не купиш ні за які гроші»)
·        Плакат «Квітка здоровя;
·        Паперові «фішки»;
·        Магнітна дошка з магнітиками.

Перебіг заходу
Вступне слово вчителя:
            Здоровя не можна купити ні за які гроші, його можна сформувати шляхом одержання знань і постійної роботи над собою. Відсутність здоровя – повна або часткова – забирає в людини повсякденну радість активного життя, праці, захоплюючих подорожей. Тому в усі часи здоровя було і є основою людського існування . А зараз до вас хоче звернутися «Абетка здоровя»
До класу заходить 1-й учень (буква «А»):
Щоб міцне здоровя мати,
Треба дуже добре знати
Дітям правила прості
Та за змістом – золоті.
До класу заходить 2-й учень (буква «Б»):
Не треба жити навмання –
Виконуй розпорядок дня,
Чергуй працю й відпочинок –
Все устигнеш таким чином!
До класу заходить 3-й учень (буква «Е»):
Щоби з твоїм здоровям
Все було в порядку,
Кожен день свій починай
З ранкової зарядки!
До класу заходить 4-й учень (буква «Т»):
Щоб нічого не боліло
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.
До класу заходить 5-й учень (буква «К»):
Якщо будеш регулярно
Зуби доглядати,
То підступний карієс
Мусить зачекати!
До класу заходить 6-й учень (буква «А»):
Фрукти й овочі – важливі,
А солодощі – шкідливі,
Здоровя і хвороб питання –
Раціональне харчування!

Вчитель:
Чудові слова про здоровя прозвучали з уст кожної букви «Абетки» (учні збігаються в коло і сперечаються), але вони не можуть визначитись котра буква най значиміша. Хто ж переможець?... Дізнаємося провівши для них конкурси . Переможця визначимо за кількістю отриманих фішок.
І конкурс.
Загадки (за кожну відгадану загадку учасник отримує одну фішку)
1.     На городі під листком сидить миша із хвостом. (Огірок)
2.     У кожної господі вона у пригоді, та хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
3.     Без вікон, без дверей – повна хата людей. (Гарбуз)
4.     Що то за голова, що лише зуби та борода? (Часник)
5.     Не золото, а найдорожче. (Здоровя)
6.     Його хочеш – не купиш, а що хочеш продати – не продаси. (Здоровя та хвороба)
ІІ конкурс.
«Кмітливий»
Учаснику необхідно з окремих слів скласти речення (слова складені в окремих конвертах, які собі вибирають учасники). Перший отримує 6 фішок, другий – 5, третій – 4, четвертий – 3, пятий – 2, шостий - 1.
1-й конверт: Формула здорового способу життя
2-й конверт: Формула безпечної життєдіяльності
3-й конверт: Хочеш добре вчитися – рухайся!
4-й конверт: Хочеш добре вчитися – загартовуйся!
5-й конверт: Хочеш добре вчитися – відпочивай!
6-й конверт: Земля – наш спільний дім
ІІІ конкурс.
«Відгадай слово»
Необхідно відгадати написане на дошці слово (букви закриті листками). Якщо учасник відгадує слово відразу  - отримує 5 фішок. Число фішок зменшується з кожною відкритою буквою. (Безпека)
І\/ конкурс.
«Фольклорний»
Учасникам за 1 хв. треба написати якомога більше прислівя про здоровя. Хто більше – отримує 3 фішки.
Гра з глядачами «Чи правда, що…»
·        Нормальна температура тіла людини – 36,6 (Так)
·        Нестача руху викликає захворювання гіподинамію (Так)
·        Сонячні ванни повинні тривати максимально довго (Ні)
·        Йод видобувають із морських водоростей (Так)
·        Алкоголь у малих дозах корисний для здоровя дітей і підлітків (Ні)
·        Вживання солодощів гарно впливає на розвиток організму (Ні)
·        Здоровя дитини не впливає на її успіхи в навчанні (Ні)
·        Фрукти та овочі містять необхідні для організму вітаміни (Так)
\/ конкурс.
«Художник»
Учасникам за 3 хв. необхідно намалювати засіб гігієни (учасники вибирають самі) і коротко розповісти про його призначення.
 1-й конверт: Мило
2-й конверт: Зубна щітка
3-й конверт: Зубна паста
4-й конверт: Гребінець
5-й конверт: Рушник
6-й конверт: Шампунь
Поки учасники малюють - гра з глядачами «Чорна скринька», в скриньці знаходиться (горіх)
І підказка: В тому, що лежить в «Чорній скриньці» вітаміну С у вісім разів більше ніж у смородині. Це плід твердий на дотик, смачний дуже поширений в Україні.
ІІ підказка: В тому, що лежить в скриньці» вітаміну С у 50  разів більше ніж у плодах цитрусових. Те, що лежить в скриньці в десять разів калорійніше за молоко і в три рази за хліб.
ІІІ підказка:  Цей плід використовують для виготовлення тортів, різноманітних цукерок, халви, морозива, горіхових вершків та для багатьох інших страв. Рослина того плода, що знаходиться в скриньці може жити до тисячі років, а поширився цей плід по світу з району давньої Греції.