середа, 7 серпня 2013 р.

Трохи про себе та виховну роботу.



Мужайло Володимир Олексійович  - класний керівник 7 класу.
Педагогічний стаж – 19 років. Кваліфікаційна категорія  - «спеціаліст ІІ категорії».
Моя проблема виховної роботи:  «Учнівське самоврядування як засіб підготовки дітей до життя в умовах демократії». З даним класом працюю третій рік. Всім учням по 12-13 років, тобто  вік є перехідним голов­ним чином в біологічному розумінні, оскільки це вік статевого дозріван­ня, паралельно якому досягають зрілості й інші біологічні системи організму. В соціальному аспекті підліткова фаза - це продовження первинної соціалізації. Всі підлітки цього віку - школярі, вони зна­ходяться на утриманні батьків (держави), їхньою провідною діяль­ністю є навчання.  Психологічно цей вік дуже суперечливий. Для нього характерні максимальні диспропорції у рівні й темпах розвитку, обу­мовлені значною мірою біологічно. Найважливіше психологічне но­воутворення віку - почуття дорослості являє собою новий рівень домагань, що передбачає майбутнє становище, якого підліток фак­тично ще не досяг. Звідси - типові вікові конфлікти та їх перелом­лення в самосвідомості підлітка. В цілому це період закінчення ди­тинства і початку «виростання» з нього.
Діяльність і рольова структура особистості на цьому етапі набувають нових, дорослих якостей. Проміжний стан суспільного становища і шлях до набуття нового статусу -  юнацтва визначають особливості психіки. Водночас перед ними стоїть завдання соціального та особистісного самовизначення яке означає якраз не автономію від дорослих, а чітку орієнтацію та визначення свого місця в дорослому світі.
Сприяють вихованню підлітків цього віку різні форми та методи роботи. Такими є:
ü Тестування: «Твій рівень комунікабельності»,  «Визначення рівня самооцінки», «Оцінка самоконтролю в спілкуванні»
ü Тренінги «Як сказати Ні!», «Як спонукати себе та інших до ефективної діяльності?»,
ü Бесіда «Поводження з незнайомими людьми»
ü Година спілкування «Толерантне ставлення до однокласників – основа міцного колективу!»
ü Анкетування: «Ти в колективі» , «Як би ти жив, як би міг жити, як хочеться?»
ü Анонімна пошта: «Що мені заважає реалізувати себе?»
В період становлення  підлітка як особистості, важливим   є  створення оптимального  соціокультурного мікроклімату  у класному  колективі  та умов для самореалізації  школярів.  А  тому доречним  є проведення роботи по залученню  учнів до участі в   акціях благодійного характеру.  Наприклад, таких  як :
Ø  «Збережемо зелень саду» (виховання відчуття відповідальності за школу, бажання зробити її кращою)
Ø  «Тримайтесь, ми поруч із вами!»  ( виховання шанобливого ставлення до людей похилого віку)
Ø « Подаруй іграшку» ( піклування про  дітей молодшого віку)
Ø « Ваш світлий подвиг незабутній» (виховання поваги до ветеранів ВВВ; пошукова  діяльність по збиранню  спогадів про війну)
Ø « Милосердя» ( виховання турботливого відношення до людей з особливими потребами)

Немає коментарів:

Дописати коментар