Мета:
розвиток навичок спілкування, вміння висловлювати свої почуття, розуміти і
приймати почуття оточуючих, активізувати механізм самопізнання, самовираження,
особистісної значущості, згуртування класного колективу.
1.
Духовно-естетичний
модуль
1.
1. Привітання
1.
2. Вправа «Привітання групи іноземців, а
може, інопланетян…»
Мета: за допомогою жестів і міміки привітали групу й висловити
свій позитивний настрій, прекрасне ставлення до учасників.
2. Настановчо-мотиваційний модуль
2.1. Згадати правила, яких обов’язково потрібно дотримуватися під час роботи в групі
(регламент, вислуховувати мовця, говорити відповідно до теми, сміливо
висловлювати свою думку, не говорити про відсутніх, не розповсюджувати після
заняття сказане іншими тощо)
2.2. Вправа «Мій сусід справа»
Мета: учитися знаходити в собі гарні
риси, розвивати вміння ділитися найкращим з іншими людьми.
Учасникам
пропонується уважно подивитися на сусіда праворуч і подарувати йому свою
найкращу якість або рису характеру. Той, хто приймає подарунок, повинен подумки
«приміряти» на себе цю рису (наприклад, я хочу подарувати тобі частинку моєї
любові до музики).
Обговорення
-
Сподобалися чи ні подарунки ?
-
Яку якість ви хотіли б отримати в
подарунок ?
-
Як змінюється «вага», коли отримуєш
приємні подарунки ?
3. Змістово-пошуковий модуль
3.1. Вправа
«Уявлення героїв»
Мета:
розвивати вміння розуміти себе та інших людей з огляду на їх поведінку.
Учасникам запропоновано згадати героїв казки про
Вінні-Пуха. Обираємо П’ятачка, Кролика,
ослика Іа-Іа.
Треба охарактеризувати цих героїв і згадати епізоди з
казки, які підтверджують висловлені думки. Характеристики записуємо на дошці:
·
П’ятачок
залежний і невпевнений у собі, не вміє протистояти впливу.
·
Кролик активно нав’язує іншим свою точку зору, уважає, що він усе знає, вимагає
підпорядкування.
·
Ослик Іа-Іа не вірить у власні сили,
чекає невдачі, песимістично дивиться на світ
3.2. Вправа «Говорю про те, що бачу»
Мета: розвивати вміння приймати інших людей без оцінювання.
Сидячи в колі, учасники по черзі
говорять, що вони бачать, спостерігаючи за будь-ким з присутніх. Ведучий
контролює, щоб не використовувалися оціночні судження та умовиводи. Важливо
говорити тільки те, що бачиш.
Обговорення
Необхідно обговорити, чи часто
хотілося оцінити тих, за ким спостерігали?
-
Чи було складно утриматися від
оцінювання?
-
Що відчуваєш, коли говорять про тебе та
коли доводиться говорити про інших?
-
Чи потрібно вміти дивитися на людину без
оцінювання? (Можна обговорити випадки, коли стороння оцінка впливає на
ставлення до людини; ти можеш заздалегідь отримати негативну інформацію про
незнайому людину, що вплине на твоє ставлення до неї.)
-
Що відчуває людина в такій ситуації?
4. Рефлексія
·
Чи важлива в нашому житті дружба?
·
Які докази можна запропонувати на
користь того, що дружба завжди була важлива?
·
Згадуємо прислів’я та приказки про дружбу.
5.
Духовно-естетичний модуль
Учні інсценізують та співають пісню про дружбу.