субота, 17 серпня 2013 р.

Тренінг із розвитку комунікативних навичок учнів та згуртування класного колективу




Мета: розвиток навичок спілкування, вміння висловлювати свої почуття, розуміти і приймати почуття оточуючих, активізувати механізм самопізнання, самовираження, особистісної значущості, згуртування класного колективу.
1.    Духовно-естетичний модуль
1.    1. Привітання
1.    2. Вправа «Привітання групи іноземців, а може, інопланетян…»
Мета: за допомогою жестів і міміки привітали групу й висловити свій позитивний настрій, прекрасне ставлення до учасників.
2.  Настановчо-мотиваційний модуль
          2.1. Згадати правила, яких обовязково потрібно дотримуватися під час роботи в групі (регламент, вислуховувати мовця, говорити відповідно до теми, сміливо висловлювати свою думку, не говорити про відсутніх, не розповсюджувати після заняття сказане іншими тощо)
         2.2. Вправа «Мій сусід справа»
         Мета: учитися знаходити в собі гарні риси, розвивати вміння ділитися найкращим з іншими людьми.
         Учасникам пропонується уважно подивитися на сусіда праворуч і подарувати йому свою найкращу якість або рису характеру. Той, хто приймає подарунок, повинен подумки «приміряти» на себе цю рису (наприклад, я хочу подарувати тобі частинку моєї любові до музики).
Обговорення
-         Сподобалися чи ні подарунки ?
-         Яку якість ви хотіли б отримати в подарунок ?
-         Як змінюється «вага», коли отримуєш приємні подарунки ?
3.  Змістово-пошуковий модуль
3.1. Вправа «Уявлення героїв»
Мета: розвивати вміння розуміти себе та інших людей з огляду на їх поведінку.
Учасникам запропоновано згадати героїв казки про Вінні-Пуха. Обираємо Пятачка, Кролика, ослика Іа-Іа.
Треба охарактеризувати цих героїв і згадати епізоди з казки, які підтверджують висловлені думки. Характеристики записуємо на дошці:
·       Пятачок залежний і невпевнений у собі, не вміє протистояти впливу.
·       Кролик активно навязує іншим свою точку зору, уважає, що він усе знає, вимагає підпорядкування.
·       Ослик Іа-Іа не вірить у власні сили, чекає невдачі, песимістично дивиться на світ
3.2. Вправа «Говорю про те, що бачу»
Мета: розвивати вміння приймати інших людей без оцінювання.
Сидячи в колі, учасники по черзі говорять, що вони бачать, спостерігаючи за будь-ким з присутніх. Ведучий контролює, щоб не використовувалися оціночні судження та умовиводи. Важливо говорити тільки те, що бачиш.
Обговорення
Необхідно обговорити, чи часто хотілося оцінити тих, за ким спостерігали?
-         Чи було складно утриматися від оцінювання?
-         Що відчуваєш, коли говорять про тебе та коли доводиться говорити про інших?
-         Чи потрібно вміти дивитися на людину без оцінювання? (Можна обговорити випадки, коли стороння оцінка впливає на ставлення до людини; ти можеш заздалегідь отримати негативну інформацію про незнайому людину, що вплине на твоє ставлення до неї.)
-         Що відчуває людина в такій ситуації?
4. Рефлексія
·       Чи важлива в нашому житті дружба?
·       Які докази можна запропонувати на користь того, що дружба завжди була важлива?
·       Згадуємо прислівя та приказки про дружбу.
5. Духовно-естетичний модуль
Учні інсценізують та співають пісню про дружбу.